W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia kończy się remont promu Polonia – jednego z najnowocześniejszych promów pływających na Bałtyku.
Prom pływający w barwach Unity Line przeszedł w stoczni remont dokowy pośredni. Polonia znana jest jako jeden z najnowocześniejszych promów pływających na Bałtyku. Co ciekawe, Polonia została zadokowana w MSR Gryfii po raz pierwszy w swojej historii – od czasu kiedy została oddana do użytku, nigdy dotąd nie była remontowana w Szczecinie.
W połowie lutego w stoczni spodziewany jest kolejny prom z floty Unity Line, obsługujący na przemian z Polonią trasę Świnoujście – Ystad. Prom Skania, o którym mowa, jest promem pasażersko-ładunkowym, oferuje 196 kabin, 900 miejsc pasażerskich oraz liczne usługi o charakterze gastronomiczno-rozrywkowym. Jednostka ma prawie 174 m długości i 24 m szerokości.
Oba promy przejdą remonty w największym doku stoczni – doku nr 5. Jednostki takie jak Polonia i Skania świadczą usługi według ściśle określonych terminów, zgodnie z rozkładem rejsów. W związku z tym stocznia dokłada wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom armatorów. Dzięki wytężonej pracy załogi oraz ciągłemu doskonaleniu, każdego roku w stoczni w Szczecinie i w Świnoujściu remonty tego typu jednostek utrzymują się na wysokim poziomie.
Promy Polonia i Skania to duże jednostki o charakterystycznej białej linii. Ich wielkość sprawia, że remont jest dobrze widoczny dla mieszkańców Szczecina, stanowiąc tym samym o morskim charakterze miasta i dobrym zapleczu technicznym.
W styczniu stocznia wykonała remont promu Baltivia dla innego dużego armatora – Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W 2017 roku w zakładzie w Szczecinie i Świnoujściu remont przeszło łącznie 12 statków pasażerskich.
Źródło/foto: MARS FIZ